fredag 19 mars 2010

Idag (lite före 11) gick jag med småtjejerna till butiken här i byn,därifrån tog vi bussen till staden. det var härligt vår-väder och varm skön sol,när vi promenerade till bussen(butiken). men sen när vi klev av bussen i staden rös man till,brrr,där var det grått,kallt,slaskigt och mulet.
vi gick till Nicolaj/Sittkoffs och mamma/mommo bjöd oss på lunch,Tack! och flickorna fick varsin peng, T köpte Hello Kitty mjukisdjur (jooo jag gillar den där katten med nuförtiden,ogillade den förr,men har väl blivit påverkad av alla katter överallt),och C köpte en mini-kappsäck med en teservis i,gullig. sedan gick vi till pysselbutikerna,jag köpte ett lavendelmönstrat band att pyssla med ,ska så lavendelfrön snart, älskar lavendel! (har även beställt ett lavendel-ljus från partylite). och så köpte vi gips+formar att gjuta(?) figurer av,fjärilar,trollsländor m.m. (ska kika i sthlm om jag hittar såna gummiformar man själv gillade att gjuta gipsfigurer i när man var liten,hönor,tuppar,fåglar...för här på ön fanns det ej..) Hmmm,köpte vi något mer.....? Tror ej det...sedan åkte vi buss igen,till mina föräldrar&E. var där en stund innan vi tog bussen till godby,handlade och åkte hem....här hemma har vi ätit middag,haft myskväll,nattat flickorna..nu ser vi på tv...ska snart se 2½ män.....och leta i skafferiet efter något gott..Vad gör Du ikväll??

Önskar er alla en fin vår (jooo det är vår nu:P) kväll! *längtar till sommaren!* Kram&Puss

Inga kommentarer: