lördag 19 juni 2010

Bröllopet...

....i Tv idag,fick mig att fundera på om man kanske skulle gifta sig någon dag,men jag (vi) vet inte exakt hurdant bröllop jag (vi) vill ha....skulle vilja ha ett litet,med våra familjer, men å andra sidan skulle det va härligt med ett stort och visa sin (vår) kärlek för alla man känner (ok! inte ALLA man känner då kanske:P) men om man ska bjuda många så blir det ju dyrt:/ så lär nog bli ett litet (utan brudvals,eftsrsom ingen av oss kan dansa vals), men men får fundera ett tag till på vad det blir,dagarna bara går lixom:) men vi har ju varit tillsammans 9 år nu och dagen före midsommar har vi varit förlovade 5 år!!? jisses. många fina minnen,och många händelser, och 3 fina prinsessor!
en annan sak angående bröllop: när jag gifter mig,så är det mina systrar som (OM det blir någon...) håller i möhippe-planeringen,skulle någon komma och släpa iväg mig (mot min vilja) och klä ut mig och ha mig att sälja kondomer och supa hela dagen,DÅ låser jag in mig på toan tills alla gick iväg,eller om jag tex måste sjunga/dansa för okända människor osv osv osv nej tack! men nej,jag har ej sådant kontrollbehov sedan att jag ska planera en egen möhippa,eller lämna en lista till mina systrar på tider och vad jag vill göra:D MEN några förslag: närmsta väninnorna,choklad,rött vin, massage, mera rött vin, god middag, mera vin, choklad, sova gott:)
Nåja, nu vet ni det,men det lär ta några år till:)

(Uppdatering lite senare på kvällen: En sak som kanske bidrar till att dagarna bara går och går utan att man gifter sig,är kanske det, att så många i ens närhet separerar/skiljer sig,man är kanske lite orolig,även om jag inte ens tänkt tanken att vi någonsin skulle gå skilda vägar....men så är väl 'dagens' familjer,blandningar av allt möjligt:) jag har ju en bonusdotter jag med. barnen överlever förhoppningsvis,men så jättekul är det nog inte alltid att ha 2 hem..nåja,lite kvällsflum,hoppas ingen tar åt sig,men skrev det för att det nog bidrar till att man ej vågar ta 'det sista steget' lixom:) sköt om er alla där ute,oavsett hur er familj ser ut!:))



Idag då: Städade småtjejernas rum idag på morgonen/förmiddagen,blev så fint,skulle vilja ha lite större tygstycken att hänga upp bara.....både där och på andra ställen i huset.....måste googla på fina tyger och kika omkring i Stockholm nästa gång jag åker dit!
efter lunch åkte vi till Tivolit...jag tyckte egentligen att vi skulle skippa det,dyrt,rangligt och smutsigt....men barnen fick tivoli-pengar från ett par nära släktingar, så vi åkte ändå, och visst hade barnen roligt,och så åt vi sockervadd (det var det som jag tyckte va bäst), men njaaa bättre med Liseberg (eller Grönan).




Efter tivolit åkte vi via Mattssons,handla. sedan hem och laga och äta middag! och sen se på Bröllopet. och nu sitter jag och kikar på tv och går igenom en del av alla tidningar jag har! ska koka en kopp te till strax *mums*

Suck att ej Debenhams (klicka för att komma till deras hemsida...) finns i Stockholm mer! Hittade en söt tekanna:)

Inga kommentarer: