tisdag 15 juni 2010

Längesen...

verkligen lyckad bild på flickorna:) nåja bättre lycka nästa gång:) söta är de ju ändå:)


...saknar inspiration till bloggandet,men den kanske återvänder nu,testar lite:) man skriver och läser ju allt på facebook nuförtiden...


Kastanjeträd är så vackra! tyvärr har vi inget eget...men någongång:) och en ek vill jag ha!



lite trädgårdsbilder:

härliga lavendel!:


hoppas alla irisar blommar i år,förra året va det bara en massa blad och EN blomma,men den va fin:)


massor med vallmo-knoppar!!


pion! :


passionsblomman,den jag köpte förra året dog ju,men denna blir nog lika stor och fin!


vill att syrenerna ska bli stooooraaa nuu!! :) har 3 blomklasar:)


lupiner vid dammen,4 fiskar har överlevt vintern! borde flytta lite växter vid dammen,allt har blivit så stort där mittiallt=)


vi har växthus!! ser fram emot fika och odla där! kommer bli så fint!


fina krukor i växthuset.


ena klematisen!


älskar kaprifoler! hoppas de med växer massor nuuu:)


smultron:)





Bilder på resten i trädgården får ni se en annan dag! har tex jordgubbarna med rosa blommor,humle,fler klematis och kaprifoler osv..men som sagt,skulle va roligt om allt växte flera meter i sommar:)

nu kvällste,ha en underbar sommar alla!!! Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina saker! Måste komma o tryna ngn gång :-)
H. Ann-Sofi

Emilia sa...

ann-sofi: ni är så välkomna! :)

Karro sa...

Oj, vad du är pysslig i trädgården. Det är mitt mål att en gång bli det, en gång... någon gång. Måste skaffa mig lite gröna fingrar först bara :/

Emilia sa...

Karro: mitt största problem är att jag vill ha allt stort med en gång,eller lixom att allt ska växa jättesnabbt:) men men det blir nog fint om 20 år:) och finns så mycket man vill ha,men kul är det:) kram!