onsdag 24 november 2010

Dag 01 – Presentera mig själv

Emilia heter jag...om du missat det. Föddes 23 november 1982,niotiden på kvällen.
1½ år efter det,föddes min första lillasyster, 9½ år senare föddes min andra lillasyster, de är helt underbara! Dock ej lika underbara som mig,för jag är ju perfekt och bäst, men de försöker så gott de går! *Älskar er, puss*
Har även en storebror,som bor med sin fina familj i Finland! Träffas alltför sällan:(
Finns många som ej 'står ut' med sina familjer,men jag älskar min,och många släktingar (tex mina underbara mostrar), umgås mer än gärna med familj&släkt, jobbar med pappa:) osv! Och andra jag älskar och vill umgås med är ju alla underbara vänner,tack för att ni finns i mitt liv!!

Flyttade mycket,men ingen jag tycker är negativt. En massa flummiga år...efter att ha gått 2 år på Ålands Lyceum,beslöt jag mig för att söka till Byggprogrammet i Norrtälje..där gick jag sedan i 3 år..vilket följdes av 2 år av arbete på ett måleriföretag i Stockholm. För den som missat även det: Jag älskar Stockholm och saknar staden enormt mycket! När jag blir rik,ska jag köpa en lägenhet där.
Nå,sen då...sen beslöt vi oss för att flytta närmare våra familjer,jag och P, vi ville bilda(i brist på bättre ord,för "skaffa" ska man tydligen ej skriva....hmm) familj, köpa hus osv..och det gick ju finfint:)nu har vi 3 underbara döttrar (den äldsta fanns ju även innan dess:D Min härliga bonusdotter!),helknasigt hur lycklig man är och hur enormt man kan älska flickorna!
Vi bor i vårt fina hus,på Åland! Våra 3 katter och kaninen + ett stim fiskar av olika slag i dammen bor också här. Och även ett gäng spindlar,de får gärna bo i huset,men ej ovanför min säng, han som bodde där fick flytta..

Jahaa, nu ska vi se,vad finns det mer att skriva om mig.......gillar lite olika saker:) tex blommor,orientaliskt (saknar dansen massor!), katter, pyssla, trädgården, resa m.m.

Om arbete lite till då..Jag skulle (nu efter man fått egna härliga ungar) vilja utbilda mig till dagistant! Hoppas det ska lyckas! Är så underbart med barn,de är så mysiga,roliga,härliga! När de ej kräks..eller har mask....eller snorar.

När jag jobbade på ett dagis ett par timmar nyligen, så ropade jag "Hejdå!" när jag skulle till jobbet, då kom en hel underbar flock med småbarn springandes för att ge kram! Sådant lever jag länge på,lycklig.

Nu ska jag bädda rent i sängen,muminmammalakan, sedan krypa ner under duntäcket och sova. Önskar er alla en god natt och söta drömmar!!

Inga kommentarer: