söndag 19 juli 2009

Stockholm







Ojoj,inte shoppa med barnen så mycket fler gånger:) så kan man sammanfatta denna helg,men det låter nog värre än det är, man har vart/är själv trött och slut i kroppen av allt springande i butiker m.m. så blir man lite grinigare och har ej mycket tålamod...och åka bil ÄR tråkigt när man är liten,trött,hungrig,kissnödig,varm osv men de ha klarat resandet bra! men som sagt/skrivet shoppa gör jag (vi vuxna) själv och när vi åker till Sthlm med barnen så gör vi något annat,tex skansen, grönan, museum, bio m.m. men nu har man testat shoppa med en 3 åring och en 1åring:)



Men en annan sammanfattning av helgen: Var kul att träffa mina mostrar!! även om B ej fick sova så länge,barnen vakna väl typ 4 (svensk tid) sen somna vi alla om några timmar till...UjUj...vi är ej vana att sova alla 4 i samma rum,men man sku nog vant sig (hoppas jag...) om man stannat längre...hoppas på att kunna va någon vecka och njuta av staden om något år!

Shoppandet då: köpte T-skjortor åt T, ett linne åt J.....ett linne/tunika och leggings åt mig...kramdjur åt småtjejerna. en lila handväska åt mig (vem annars,nog för att flickorna gillar väskor också iofs..) badrumsmattor, krukväxt..kaffeservis,glas,bestick m.m från ikea åt T&C. Jaaa ni vad mer....!? pall att stå på för små barn,till lilla toan..fin randig matta till hallen...m.m.
sedan provsatt vi soffan jag ska köpa...men den ska va i brunt. en grön/orange ryamatta kanske det blir och en fin tavla,kanske den med Oliv....!? (Bilder från ikea:)


Olivtavlan...men blir nog att hänga den,hur säger/skriver man....på sidan....återkommer med bild om det blir den tavlan:)


Hallmattan:


Och så vill jag ha ett överkast från indiska till P´s och min säng....och kuddar till nya soffan sen...och sittpuffar...och och och................... :)


Gullungarna!!!

Inga kommentarer: