lördag 16 oktober 2010

PYSSEL

Har slipat och målat kökssoffan idag...senare ska jag köpa,eller sy, en ny fin stor sittdyna till den...återkommer med bild på det sen.
Ni får komma över sen och kika på soffan irl,för bilderna ger konstiga 'proportioner' åt sakerna(soffan,hyllan,lampan m.m.) och så ska det ju fixas lite till 'omkring' soffan i köket:) men här kommer 2 dåliga bilder,en före och en efter...




Hela dagen har vi pysslat känns det som *mysigt* efter frukost så lagade jag Tuwa&Corinne trolldeg...jag väntar på att 'bullarna' ska bli klara i ugnen nu...när vi knådat ihop ingredienserna till trolldegen,så gick flickorna ut en stund,med 2 grannbarn..efter lunch kom grannbarnen och då bakade vi trolldegs-bullar tillsammans. det va roligt! gillar att pyssla, och tydligen gör alla de 4 barn som var med idag det också,blir massa pysslande i höst/vinter med familj och vänner...finns så mycket fint och roligt man kan göra! och så har man så trevligt samtidigt:) imorgon blir det mer pyssel här hemma,ska fortsätta måla på trädet i småflickornas rum m.m.




men nu ska jag koka en kopp te åt mig....sedan soooova. småsessorna sover sen några timmar tillbaka..och P är på någon bastukväll. Önskar er alla vackra drömmar och en god natt! Kram!

4 kommentarer:

Matilda sa...

jättefin ser den ut! blir perfekt med en sittdyna i lila! eller nån annan av färgerna i tapeten! du e så duktig du systeryster!

Anonym sa...

Fint=)

Tipsar om bloggtävling och en fin butik.
http://lillagroda.blogg.se/index.html

www.frokenm.se

Trevlig kväll
/anna

Anonym sa...

Va fin soffa, passar så bra där! Var har du fyndat? =)

h. Maarit

Anonym sa...

soffan blev dunderfin!! måste måla nått jag också... /sofia