tisdag 14 december 2010

Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Godmorgon! Jaha dags att blogga om en punkt från 'listan' igen...
Jag gillar att ha släkt och vänner hemma hos oss! såhär innan jul kan jag skriva: jag vill ha många här hemma som vill fira jul med oss, och gärna sova över! skulle vilja ha ett stooort hus så ännu fler skulle få plats:) alla vänner som vill eller behöver,är alltid välkomna hit! men nu till bloggrubriken: vad vi bjuder på?
Här är det oftast mannen i huset som lagar maten, dock kan jag handla den. Jag bakar mer istället..nu börjar det bli dags för Ernsts goda julbröd (skulle gärna ha äggkorv på det!). Nå,det vi oftast bjuder på är kanske; blir det förrätt så kanske det blir något med räkor och rom. varmrätt blir kanske:kött, potatis&rotsaker, sås, svamp, fetaost, sallad. Och efterrätt skulle kunna va pannacotta med bär.

I "vardagen" är det så,att den som är på besök får känna sig som hemma
, ta åt sig det man vill ha att äta osv. Och är det tjejkväll så är det roligt att laga tex små snacks av getost/parma/fikon,eller liknande!

Nu är det frukostdags! Te och mackor och ägg!
Sedan ska vi julpyssla lite,innan jobb och dagis!! Mysigt!
Önskar er alla en underbar vinterdag! Kram/Emilia

Inga kommentarer: