måndag 6 december 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Min Mamma Onne: Hon finns alltid där för mig, eller den som behöver henne. Hon hjälper en att lösa problem och man kan få en annan vinkel på saker,än den man kört fast på. Såklart har vi stridit när jag tex var i tonåren,men sådana småsaker minns man knappt, utan det jag minns är en underbar och trygg uppväxt, mängder av vackra minnen! Och så är hon en fin mommo och "bonusmommo"! Är så skönt att ingen i min närmsta släkt "ignorerat" Julina, alla är så underbara,trots att de ej träffar henne lika mycket som oss andra. Är glad att jag har så underbara närmaste vänner&släktingar! Tack!
Vi har nyss kommit hem från Stockholm,jag och mamma, en underbar helg, med skratt,shopping,god mat och lite mamma-dotter tid,
ibland blir det för sällan man hinner träffas (på tumis,eller hela familjen..) man borde bo nära varandra så skulle det finnas mer tid att 'ses över en fika' eller dricka kvällste osv. men är glad att vi bor på Åland allihopa,skulle vara jobbigt att bo i skilda länder tex. även om det säkert skulle gå det med..men är skönt att ha båda min och P´s släkt nära.

Min Pappa Lasse: en underbar pappa och en underbar moffa! Just nu jobbar jag ju med honom, det är trevligt, så träffas vi ofta! Men kan beskriva han med samma sak som ovan:en underbar uppväxt har båda två givit oss! Ibland är pappa, som kanske de flesta pappor? lite för snäll:) men så ska han va! Även han ställer upp så fort man behöver hjälp med något!

Jag är glad att jag har så fina föräldrar,tänker på dem som kan ha det jättedåligt:( Alla barn borde få uppleva en lika fin barndom och ett ha ett härligt liv! Det önskar jag mig till julklapp,Ok Tomten???

Inga kommentarer: