tisdag 28 december 2010

Dag 05 – Vad är kärlek?

Om Kärlek
Ur profeten av Kahlil Gibran

Men låt det vara rymd i er samhörighet och låt himmelens vindar dansa
mellan er.
Älska varandra, men gör icke kärleken till en boja. Låt den hellre vara ett
rörligt hav mellan era själars stränder.
Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare.
Giv varandra av ert bröd, men ät icke av samma stycke bröd.
Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en av er vara
ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma fastän de vibrerar av
samma musik.
Giv era hjärtan, men icke i varandras förvar, ty endast Livets hand kan
rymma era hjärtan.
Stå vid varandras sida, dock inte alltför nära, ty templets pelare står
åtskilda, och eken och cypressen växer inte i varandras skugga

Kärlek. Jag har många olika sorters kärlekar i mitt liv,är lycklig! Kärleken till mina barn, Kärleken till mannen i mitt liv,och Kärleken till mina närmaste släktingar/familj & vänner! Men hur ska jag beskriva kärleken/känslan?! Man kan väl säga att det 'klickar' med endel människor man möter i sitt liv..allting känns lixom naturligt och avslappnat..som man alltid känt varandra..man accepterar varandra och har förtroende och tillit för någon. En härlig känsla! Tex med vänner kan det ibland gå länge perioder då man ej träffas ('bara' ringer/messar/facebookar:D) men ändå sen,när man träffas igen, är det som att man träffades igår. Härligt!


Ibland när jag nattat döttrarna,så blir jag sittande/liggande och bara tittar på dem,så underbara! Man känner en så enorm kärlek att det gör ont i en,ungefär:) Och när de är vakna och så omtänksamma mot varandra,flickorna våra, det är så man börjar gråta,nästan,inte lätt att vara känslosam:) Ojoj, va underbart,hoppas deras relation alltid kommer att va lika härlig! Att de alltid kommer älska varandra som jag älskar mina systrar.
mamma och pappa;älskar er! tack för en underbar barndom& tiden som vuxen! tack för all kärlek,råd och hjälp!
Och mannen i mitt liv, va har snart varit tillsammans i tio år,men känns som han alltid funnits i mitt liv, vi tycker lika om mycket,men även olika om mycket,vilket är bra, skulle bli tråkigt om man tyckte/tänkte/sa exakt samma alltid, vad skulle man då prata om??:D nämen vi delar några intressen,men har även många skilda intressen. Han är en underbar man och den bästa pappan till våra fina döttrar! *älskar så mycket* Tack för att jag har er alla i mitt liv!!!

Sov Gott Och Dröm Söta Drömma!

Inga kommentarer: