onsdag 29 december 2010

Dag 07 – Min bästa vän

Undrar om jag har bara EN bästa vän..? Jag har några som är mina bästa vänner, till att börja med på 'listan',så har vi mina 2 småsystrar!
Vi kan prata om allt och lite till, visst tycker vi olika ibland (dock har jag alltid rätt), sedan vet vi ju varandras åsikter och syn på saker,och går vidare:)

Skulle vara trist om man alltid tyckte lika om allting,ingen egen stil osv! ujuj. Mina systrar är de bästa,de finns alltid där för en oavsett vad det gäller,allt från köpa kebab eller va barnvakt åt alla våra 3 flickor, till att finnas där och prata och uppmuntra när man behöver prata om något jobbigt, och de finns där och delar glädjen i ens liv!
Tack för att jag får ha er i mitt liv! Älskar er!

OK ,nu börjar det låta smörigt... men för att återgå till det normala:P
Systrarna har alltid funnits där och stöttat,glatt sig,tröstat,uppmuntrat....MEN även tagit ner en på jorden,
det kan va tysta viskningar då man sitter och ritar "du ritar fult......du ritar fult......du ritar fult........" ibland har tålamodet varit på gränsen till slut,då en av dem grät av hemlängtan på nätterna då vi sov hos mommo&moffa. Önskar att jag hade varit snällare,men det är svårt så man vill sova ibland:P Jag har förståelse för,tack Elsa, att Julina suckar då småsystrarna ibland river i dörren till hennes rum.
Men som det så fint heter "det goda överväger det onda" Jag hoppas mina flickor kommer ha en lika fin relation till varandra som jag har med mina systrar!


Vidare på bästa-vän-listan då..Börjar med: Vad är en BÄSTA vän?
Här kommer några saker som enligt mig är hur en bra vän är:
-någon man har fullt förtroende och tillit till.
-någon man kan skratta och gråta med.
-man ses ej alltid regelbundet/ofta,men sen när man träffas igen tar man vid där man slutade sist, känns liksom ej obekvämt eller konstigt att träffas igen.
-man delar inte alltid åsikter om olika ämnen,men man accepterar varandras åsikter.
-och det bästa med mina närmaste vänner: man kan komma över en kväll,tex då barnen somnat, på en mugg kvälls-te :)

En annan fråga..Måste man ha känt varandra många år innan man kan kalla sig "bästa vänner"? Ett par av mina nära vänner träffade jag i grundskolan. De andra har jag lärt känna i mitt 'vuxna liv'. Eftersom jag gillar tanken på reinkarnation:) så tror jag att de människor man väljer till sina närmaste vänner, har man kanske redan mött i ett av de tidigare liven, tycker det låter som en fin tanke. Ibland så träffar man en människa man ej känner,men allt känns så bekant och bra! det 'klickar' liksom:) Är lycklig som har så fina vänner!! Tack för att ni finns! (skriver ej ut era namn,men hoppas ni vet vem ni är:D) Förutom de som känns som allra närmast,finns det ju en hop underbara vänner till! Tänk vad härligt, om man börjar tänka efter, vilka fina människor man har i sin närhet!

Nå,som vanligt vart detta flummigt:D men ett inlägg om vänner är det ändå. *Kram*

Inga kommentarer: