onsdag 19 januari 2011

2011

OK,dags för ett blogginlägg! Jag skall försöka sluta uppdatera min status på Facebook,och istället blogga nästan varje dag!
Året är 2011 och det är förändringarnas år/det bästa året någonsin/whatever.
Jag har börjat äta annorlunda (skriver "annorlunda" för "nyttigare" passar inte tycker jag,det beror på var och en vad de tycker är "nyttigare"), tagit bort en stor del av mjöl,potatis&kolhydrater. MEN jag har inte tagit bort ALLT sådant, man kan dö imorgon,nämen man kan leva tills man är 100, och har märkt på vikten att den minskat några kg och nästan 15cm runt magen (och andra ställen,men mäter vid naveln/fläsk-deg-magen,och jag äter det som känns ok för mig,'lagom är bäst' enligt mig.
Skulle vilja träna,med träna menar jag något som jag får muskler&kondition av,som jag även GILLAR att göra, och den enda träningsform jag gillat hittills är dans, orientalisk dans,och det är inte bra då man bor på en ö,där det finns minimalt utbud av kurser. Som ni redan vet JAG SAKNAR STOCKHOLM, men jag skulle inte vilja bo där utan min närmaste släkt och vänner,kommer ni med?Vi flyttar dit allihopa?!! :P

Ok,jag erkänner,jag är lite bitter,men det är för att jag längtar till våren, våren och speciellt SOMMAREN är underbart på Åland. Det är ju jättefint om det är massor med snö,is,rimfrost,glitter,snöflingor och drivor när det är vinter,det är så det skall vara på vintern,underbart! OM det nu verkligen MÅSTE va vinter!? Om någon vill flytta ön till tex..Medelhavet? så är jag med och röstar JA! fatta vad underbart perfekt, olivträd,hibiskus,bananplantor,vindruvor m.m m.m som växer i trädgården,där man även kan plocka apelsiner,nektariner och citroner. Snääääääääääälla....Gud? Eller vem ska man fråga om man har en önskan? eller dröm.
Nåja, får spara pengar 'bara',så kan hela familjen dit på semesterresor ibland i alla fall..och sedan när vi blir pensionärer så köper vi en fin liten grekisk stuga eller ett hus i spanien, lever inte gubben då så har jag 10 små söta katter med mig i huset istället, men neee, gubben kommer bli solbränd och sitta på vår altan i skuggan av apelsinträden och röka vattenpipan,med barnbarnen klättrande i träden ovanför och lekande i den torra,dammiga sanden.

Ah just det,tillbaks till verjligheten....Fy ***** va kallt och rått det är, måste det va vinter ska det det va några minus och massor med fin snö! Men åååh,hur länge är det kvar till våren???? snälla skriv att det är vår i februari!!

Och visst finns det fler fina saker med vintern,mörkret..tända ljus i mängder, gosa med familjen, massor med mysiga filtar, eld i kakelugnen, mysiga middagar, dricka te med vänner, mjuka,varma och sköna stora tröjor, yllesockor osv osv.
MEN sommaren kunde va lääängre, vintern är lixom ett ½år, vem har bestämt att det skall vara så? varför vandrade mina förfäder norrut???

Ok nu ska jag sluta nåjsa om längtan till våren:)

Skall gå och lägga mig,och läsa en bok (som jag ej minns namnet på,den är så spännande...hoppas den slutar bra sen,hatar konstiga slut!) Döttrarna sover sött,mina små älsklingar, helt galet vad jag älskar dem! De är så underbara,roliga,härliga,fantasifulla,mysiga,söta! helt enormt härligt att man får känna sån lycka,kärlek,glädje.

Apropå barnen, funderar på att åka till Stockholm 5-6 februari,,,vet dock ej ännu vart vi ska sova den natten. men mysigt att åka alla 4 tjejer =)


Nå Elsa,är du nöjd med blogg-flummet för ikväll:D? Så ska jag blogga mer imorgon! Kram och sov gott och dröm vackra drömmar (jag skall försöka undvika att drömma om krokodiler på varuhus) PUSS

Inga kommentarer: