onsdag 23 februari 2011

Gudmor



Jag chattade med en nära vän ikväll om gudbarn osv, (så nu skall de fixa en bebis,det blir barn nr 4 i den familjen,så att jag får bli gudmor åt hän.HEHE,nej de är nog nöjda med sina 3.Men tack för tanken vännen! vi finns,för evigt om ni vill,med i ert och barnens liv ändå! längtar till fler fina minnen med er! trädgård/grilldagar/fika ute fina sommardagar! kram!).
nämen därav detta blogginlägg om dop:)

Vi är bjudna på 3 dop, utspridda i mars&april:) Jag (vi) har fått äran/hedersuppdraget att bli Gudmor(/Gudfar) åt dessa 3 underbara babys! Triss i Gudbarn,kan det bli mer underbart!?
(Här skall Elsa kommentera:Jaa,du kunde ju va smal också) :P
Nämen skämt åsido, helt underbart med en hel bunt med varma,knubbiga,mjuka små bebisar att gosa massor med!! jag är så lycklig!gullungar,vi kommer få (inchallah) massor med fina minnen tillsammans! Googlade på "Gudföräldrar" och kom in på Dopguiden Intressant med traditioner..för även om man 'inte är kristen',inte besöker kyrkor ofta osv, så är det intressant och fint med traditioner..att döpas & gifta sig i kyrkan tex. Det är så fint, men ibland blir man å fundera på varför man är tex i kyrkan,varför det är 'kristet'...? när man tex inte tror på en Gud osv. men men,det kan man fundera mycket på, underbart och fint är det i kyrkan/att gifta sig/bli gudmor iallafall oavsett om man är 'jättekristen' eller inte:D

Ser framemot alla fina minnen med alla andra vänner&deras barn/familjer också!
Är så lycklig att jag(&min familj) har så fina vänner i mitt liv! Tack,ni vet vem ni är! KRAM

Åh!Jag längtar enormt mycket till våren/sommaren!!! DET+alla underbara vänner och min fina familj,förstår ni hur underbart det kommer att bli!?:) LÄÄÄÄÄÄNGTAR!!! Grillkvällar,vin(såklart med måtta då man har barn!!!),Fika ute på altanen/i trädgården, plocka smultron och fånga insekter/spigg med en flock barn och vuxna i olika åldrar, få och ge inspiration om trädgården, baka rabarber/jordgubbspaj, pick-nick!! osv osv osv Guuuuud (om du finns:P) kan det bli vår nuuuuu??? snälla!

DET ÄR JÄTTEFINT MED SNÖ OCH KALLT,GNISTRANDE OCH GLIMMANDE då det är VINTER,men notera detta när februari är slut sen: Mars är en VÅRMÅNAD, Jo det är så,jag googlade det, jag googlade även "vår", då skall snön smälta,flyttfåglar återvända,blommor knoppas osv osv. Vet dock inte vart jag skall vända mig om jag har klagomål om INTE våren kommer i Mars??:) nå nog lär det väl bli vår så småningom,känns inte så dock just nu,men det gick väl fort förra året också när det väl kom igång??? usch va kallt det är just nu,fryyser på jobbet, eller f*n inte bara på jobbet,fryser så fort jag gör något -jobbar-handlar-kör bil någonstans-går någonstans-är inne någonstans-lämnar barnen på dagis-jaa på alla platser utom i soffan under en filt, framför kakelugnen. suck:) nå det lär väl bli varmt och skönt.......om några månader...sen blir det vinter igen:P kanske man skulle bo vid medelhavet?!
Nå drömma går ju....Nej nu skall jag gå och lägga mig,imorgon kväll skall jag börja med tårtan till 3års kalaset i helgen,gudsonens storasyster blir 3 år!! snorkfrökentårta är beställd av Emilia:)


Sov gott och dröm vackra drömmar!!! slutflummat för ikväll:),skall ta lite bilder och lägga in i bloggen om någon dag! KRAM

1 kommentar:

Matilda sa...

det är ju perfekt också när alla dina/era gudbarn är lika gammla, enkelt att hitta å nöjen som ni kan ta alla 3 med på :D gröna lund med 3 gudbarn samtidigt, det blir ju skoj :D När du nu tänker vistas i krykan så där många gånger kan du väl be om en varm sommar, och att den blir lika lång som denna vinter har varit...Kram