fredag 4 februari 2011

Mer komplimanger (och kritik) åt folket!

Jag skrev på facebook en dag, om att man borde ha ett fint häfte som man skulle skriva ner de komplimanger man får, och så tar man fram det och läser om man har en deppig dag och vill muntras upp! Låter inte det som en bra idé? Inte för att man nu jämt får en massa komplimanger, men sedan jag började jobba på Renhållningen i augusti2010, så har jag fått så många fina komplimanger,jag blir så glad varje gång! helt underbart vilka snälla människor det finns! Eller ska vi säga som så: underbart att någon uppskattar att man är extremt pratsam och social:P
Fick,för några minuter sedan,ett mess av min mammas en väninna,som skrev att hon på sistone hade åtminstone 3 bekanta som hade sagt att jag var är en sån trevlig tjej:) tack tack! gör mitt bästa. Ibland blir nog folk rädda och hoppar fort in i bilen och åker iväg,då jag snackar för mycket med dem,haha! andra stannar några minuter extra för att prata om väder och vind.

Det här med komplimanger, varför ger man inte mer komplimanger?? Jag försöker säga/skriva åt vänner och bekanta (och andra?) om det är något man tex de gör något bra,har köpt något fint,har fina kläder, är fina, pysslar fina saker osv osv, och jag säger inget sådant för att 'smöra' utan för att jag verkligen menar det. Men så ofta så tänker man bara saker,och säger inget till en annan person,varför? tycker alla skulle må bättre om man sa vad man tycker,speciellt om bra saker då:)
Mer komplimanger åt folk!!! :)

Sen tycker jag förstås man skall säga till (inte bara tänka och irritera sig) om man tycker någon gör något dumt/konstigt/fel eller när någon frågar om råd,så säger jag sanningen,även om det sårar.Är jag tex med mina systrar och shoppar och de provar kläder som tex inte alls är 'deras färg',så måste jag ju berätta det om de frågar mig, istället för att säga "joo det ser så fint ut". Och det hoppas jag att mina nära och kära (och andra) gör åt mig med..


Nu skall jag och Tuwa och Corinne se på "Pippi på rymmen" och äta popcorn och ostbågar! Hoppas ännu på att inte Corinne får kräksjukan,att vi alla är friska och kanske kan åka till Stockholm nästa helg istället!
Apropå Sverige, måste planera semester-ledigt osv så vi kan åka till Kolmården m.m! Underbart!!!

Önskar er alla en fin vinterkväll!!! KRAM

Inga kommentarer: