tisdag 1 februari 2011

Tittar på "Halv åtta hos mig".
Flickorna är nattade,hoppas vi sover bättre än förra natten, ogillar kräksjuka,vi har inte *peppar peppar* fått den till huset ännu,men sover dåligt just nu då några i ens närhet kräkts:/ men men,hoppas vi slipper det i år...hoppas kan man ju:)

Vill verkligen åka till Stockholm,så hoppas alla baciller låter oss va tills på måndag iaf,snälla snälla bakterier:D Nämen, är vi friska (som vi skall va!) så åker vi till Stockholm på lördag,hälsa på Tuwas ena Gudmor,jag träffade henne senast i december,så börjar bli dags igen tycker jag! Få se om vi stannar över natten (är inte så sugen på att köpa en ny soffa åt henne om döttrarna skulle råka kräkas i den:P Ok!ok! nu skall jag inte skriva mer om kräk,annat än "fy bubblan för att få kräk i sängen/bilen/soffan/mattan!") Vill åka och shoppa,fika,umgås,njuta!!! nå,blir vi sjuka så åker vi en annan helg..men vi har alla sett så framemot att åka den kommande helgen så hoppas vi kommer iväg!

annars då...har jobbat idag, Tuwa har varit på dagis,sedan med fammo&faffa, tack!!! Jisses vad hon skojade med fammo då jag skulle hämta hem henne,gullungen:) så härligt att vi bor nära våra släktingar! (även om jag skulle vilja ha en liten lägenhet i Stockholm med:)). Corinne var med familjen Fricker hela dagen,tack! och så vill hon va där imorgon igen, kanske hon tänker flytta dit:D Neee,inte min lilla gullunge! :) men underbart att de trivs.

apropå jobbet,så kul när folk gillar en:) Var en på kontoret som fått ett meddelande från en kille, som brukar hoppa in och jobba åt Renhållningen, han går på "Handels", de hade haft en lektion då de blev undervisade hur man beter sig mot kunder, ungefär:) då hade läraren förklarat hur man skall va mot människor,trevlig osv "..som tex den trevliga tjejen som jobbar på Återvinningscentralen i Norrböle!" Om jag inte missförstod messet!?:) alltid kul med komplimanger! tack tack! :) Borde börja med ett häfte där man skulle skriva ner alla fina saker folk säger/skriver om en,så kunde man ta fram häftet om man kände sig deppig någon dag! :)

Och före jobbet idag så var jag till 'city' och shoppade lite, lite kläder på rea, och en dop-present till min blivande guddotter! (skriver efter dopet vad jag köpte,så mamman inte skvallrar till N:P). Men vad underbart att få bli gudmor! Även om man inte är så 'kristen av sig',så är det mysigt med traditioner, att man blir utvald för att få finnas där under ett barns uppväxt och förhoppningsvis fortsatta liv efter konfirmationen!
Om några år skall jag och N åka till Stockholm och shoppa handväskor och hello kitty saker:P och bling bling saker och fina kläder,
eller spiderman saker och bilar, det får vi se sen:) men TACK för att ni valde mig! helt underbart!
Och underbara är alla små nyfödingar överallt,jisses vad de ploppar ut:D senast i raden är Corinnes guffars son,Grattis till hela familjen!! (även hennes andra guffar och gudmor fick ju en baby nyligen,en dotter. så kul! man blir nästans sugen själv:P men trooor det räcker med de 3 vi har,men man skall aldrig säga aldrig,för bebisar är underbara,tills de blir trotsiga små monster, fast våra flickor har aaaaaaaaaaaaaaaldrig varit så:D eller....)

nej nu skall jag fixa lite kvällsmat....Ha en underbar vinterkväll alla! (hoppas våren kommer snart!?!?! snart dags för trädgårdsmässa! och börja fixa inför våren här hemma! *återkommer*) KRAM

Inga kommentarer: