torsdag 13 augusti 2009

Fem saker som alltid finns i min/mitt :

(Hittade detta via Pias sida på Facebook!)
Kylskåp: Mjölk, smör, ost, turkisk yoghurt, blandsaft.
Frys: Glass,is,svamp,bullar,bär.
Skafferi: Socker, mjöl, vaniljsocker, kakao, havregryn.
Handväska: Plånbok, mobil, läppfett, nycklar, kalender.
Sminkväska: Mascara, puder, läppglans, rouge, 'bodylotion'.
Badrumshylla: hårskum, nagelfil, nagellacksbortagningsmedel
, hårspännen, parfymer.
Tvärrkorg:en maskeradklänning (döttrarnas) . någon hängmattegrej till klösbrädet, en liten ylletröja, en del till skötväskan, och kläder....men detta ändras väl någon gång hoppas jag..
Förråd: Julsaker, extra täcken, tavlor, påsksaker, stolar..
Bokhylla: Böcker, vinflaskor, dvd-filmer, fotoalbum, korgar med allt möjligt i.
Hjärna: Saker jag borde göra, saker jag ska göra, saker jag har gjort, funderingar, lycka.
Jackficka: Har sällan saker där...men papper ofta....ibland mobil eller nycklar...ludd..vantar.
Kryddskåp: Kanel, peppar, salt, bakpulver, vaniljsocker.
Barskåp: Just nu är det väldigt tomt,måste handla... men Vin finns alltid.....någon sprit finns i frysen...smirre i kylskåpet och öl och cider
Sängbord: Tidningar, böcker, vattenglas, papper, sänglampa.
Hatthylla: har inge hatthylla just nu,men i hallgarderoben finns det korgar med: vantar,mössor,halsdukar, paraplyn, skor.
Köksbänk: Brödrost, kaffebryggare, tekokare, te-burk, småburkar med olika saker i....








Nu ska vi äta frukost,sedan ska jag köra T till dagis,och sen ska jag till kiropraktorn...sedan hämta bildelar....sedan köra P på jobb,sen ska C och jag handla,sen hem........sen sen sen.....sen hämta Tuwa vid 2,sen J vid halv 3...sedan till staden/en kompis med familj. sen laga/äta middag där hos dem medan karln i det huset fixar vår bil!! sedan hämta P från jobbet....sen hem...sen på jobb....sen hem igen och äta kvällsmat,se på tv och sova.... det va vår dag i korthet:) vad ska ni göra!? *puss&kram*

Inga kommentarer: