söndag 2 augusti 2009

Så nu kan ni härja fritt,kända som okända människor:) *tack för att ni lämnar ett meddelande eller kommentar till mig* (eller inte??? funkar det ej ändå?)



LIVET som bonusmamma är inte alltid så lätt...detta är ej menat som något 'påhopp' mot någon,jag mest funderar om andra som delar barn med en annan familj,olika åsikter/lösningar osv. jag tycker tex att det är konstigt att ett barn ska ha olika ytterkläder,skor,skolväska m.m. en sak av varje hos pappan och en sak av varje hos mamman.....är jag ensam om att tycka så? alltså tex jag kan köpa sådant att ha hos oss,men blir det ej jobbigt för barnen som har det så? förvirrande lixom.............'vanliga' kläder kan jag förstå om man har på båda ställen, så som tex jeans,tröjor,vantar,underklädet osv............men jag menar tex,kul att byta skolväska varje vecka.....men men man kan ej fötrstå allt här i livet!? men skönt iaf att jag tagit det beslutet om att ej ha kontakt mer än absolut nödvändigt med en person,och inte behöva läsa om denne på nätet (mer än tex bloggar m.m där vi har gemensamma bekanta...) könns skönt faktiskt, jag lever mit liv utan en massa onödigt tjafsande och alla andra får leva sitt liv och störa sig hur mycket som helst,bara inte klaga till mig om alla småsaker,utan klaga hos någon annan om det måste klagas.........jag funderar på en sak jag såg på tv igår,kanske värt att testa, man har ett armband, varje gång man klagar på något så ändrar man armbandets plats,från ena armen till den andra! målet är att ha armbandet på samma arm lääänge!
men visst ibland är det skönt att klaga,eller prata av sig, försöka lösa saker som stör,men ofta är det 'att göra höna av en fjäder' och det behövs ju inte!?
nå,kom gärna med åsikter om ni vill!!?

nu ska jag ut på altanen/trädgården och njuta, känner mej piggare, ser ljuset, är det bra eller dåligt? härligt iaf att känna sig bättre,den kommande veckan är full av roliga saker! sköt om er alla och era nära,men även främlingar:)

*kram*

Inga kommentarer: