måndag 12 oktober 2009

dagens flumm:
Ibland för jag något ryck, och funderar varför man ej är 'kompis' med en viss person (ni vet säkert vem jag menar)...att allt sku va lättare om alla kom övernes och kunde träffas,prata,umgås något lite osv....men sen läser jag tex gamla mail,bloggar,msn-konversationer,och med en gång vaknar jag upp ur den funderingen! Det är så ofattbart (och tråkigt) hur så mycket kan missuppfattas i ungefär 8 år eller så...blir bara mer och mer knutar på tråden,även nu när man har minimal kontakt....men jag ha alltid varit så att jag vill kunna va vän med de i min närmaste omgivning..jag har så svårt att acceptera att man inte alltid kan få det att fungera,man försöker,ger och ger...men ändå blir det bara värre....jag tror det beror mycket på att det blir missuppfattningar pga att man skriver på nätet,msn och messar..vad tror ni? skulle va bättre att från början inte ens ha börjat diskutera på det sättet!?!? *suck* det är bättre att ta det 'IRL' tycker jag,så kan alla förklara bättre,fråga,och uppfatta på ett bättre sätt..............nåja flummigt detta kanske. men ibland funderar jag mycket:)
önskar bara att folk kunde uppskatta och va lite tacksamma istället för att göra ALLT till problem istället för att se det positiva eller ta upp det och diskutera det,för som det är och har varit,så störs och irriteras det från båda håll,istället för att man kan fråga om saker och lösa saker.................men men jag har nog gett upp......jag får sätta energi på de jag älskar istället! ni vet vilka ni är!! *kram*

har lite deppdagar ibland, kanske när man är trött,känner sig fattig (pengar) osv osv. men nu ska jag tänka positivt igen!:)


Soffan kommer nu i veckan! så jag ha tömt bokhyllan,så vi kan möblera allt klart sen när soffan är här! fint blir det (lägger in bild sen!) och så ska jag fotografera alla andra rum när de är i ordning igen,kanske någon som är intresserad och kan få tips eller så:)
men nu ska jag fortsätta plockandet medans de 2 små sover och innan de 2 större kommer hem! sen blir det oredigt igen:S
men önskar er alla en fin dag (och jag ska INTE läsa gamla bloggar m.m. igen *suck*)
puss&kram!!!

Inga kommentarer: