torsdag 15 oktober 2009

Hej! Vad gör Ni idag då?
Härlig höstdag är det! Jag har städat ganska mycket här hemma idag,eller städat vet jag ej om man kallar det,jag ha ej tvättat fönster och golv som jag måste göra i helgen som kommer,men jag ha städat/plockat i ordning i alla 3 flickors rum,och tömt vardagsrummet på 'allt smått' tex leksaker,kuddar m.m. så att när soffan kommer imorgon (inchallah) är det 'bara' att möblera om som det passar bäst,utan att behöva störa sig på en massa smått krafs som är i vägen för möblerna...ska fotografera vardagsrummet och de andra rummen i helgen sen!
Jag lade ut Corinne lite senare idag,för hon lekte och jag fixade=) sen väckte jag henne lite innan vi sku gå på promenad och hämta Tuwa..skönt,men kallt,med promenad. härliga färger överallt på hösten! När vi kommit tillbax till Skogshöjden,så gick vi till grannen,är katt och kanin vakt åt dem,jag vill också resa till ett varmt land!! :) och sen gick vi hem igen då..nu ha vi ätit mellanmål,döttrarna har badat badkar,och nu leker de..och jag bloggar,om en stund ska jag fixa middag åt oss och 'svärföräldrarna'! före det ska jag pusta ut med en tidning i soffan (den lilla blå bäddsoffan,som snart ska flyttas tillbax till J´s rum när vi får en stor brun,jaja,sorry ska ej skriva något om soffan mer i detta inlägg,hehe.)
I helgen har vi väl inte så mycket planer,ska till Lemland en sväng och hänta ett spel (sällskapsspel) och lämna en madrass och kika på ett hus som blir byggt=) m.m. men sen ska vi väl njuta av hösten och familjen/vänner osv! apropå det,var till staden till en vän och var på promenad nästan 1½ timme igår kväll,sen fick jag kvällsmackor och te! *tack* och mycket funderingar om livet blir det ibland,eller ofta:) men det är intressant det med..
om lördagen igen:jag skulle vilja äta tacos någon dag.....eller tortillas heter det väl när de är mjuka!?:) men men det ska väl lösas på något sätt:) mmmmmmmmm och natchos skulle va gott! skulle ju kunna finnas taco bar på Åland!! vad skulle Du som läser detta till vilja ha för matställen eller butiker här på Åland?? Bra att det ej är jättelångt till Sthlm!!
Nå,ha en underbar höstkväll alla!! lämna gärna kommentarer! *puss&kram*

3 kommentarer:

Matilda sa...

hejsan! nu har jag inhandlat en syskonvagn, såg helt ok ut! hoppas den är vettig att köra sen bara!

Karro sa...

La Strada har börjat med tacobuffé på torsdagar och fredagar! Den vill ja prova någon gång.

Pernilla sa...

MAriebad har oxå tacos på fredagar tror jag. Alltså Per o gänget.