lördag 21 mars 2009

Loppis

Jag gillar Loppis, jag ska åka på Loppis runda någon helg i Sverige med mina 2 systrar,eller hoppas båda vill,iaf den ena:D har fyndat mycket på loppis nu i dagarna bl.a en vinterjacka åt Tuwa till nästa vinter,men hon använder den lite nu,även om mommo tycker vi är lite onödiga då:D
och så har jag köpt jeanskjolar åt henne...sommarbyxor(tunnare byxor alltså). skjortor. och åt Julina köpte jag jeans med blommor på...som typ alla kläder jag köpt på loppis:D och en skjorta...åt Corinne en tröja...och några skålar åt mej,lägger in bild senare! det är kul med loppis! men varför heter det loppis??? måste googla:D
en av kjolarna åt T!
skålarna!
Fick en fin väska av Elsa!



Apropå J,barn är så undebara:) Vi fikade hos en granne,som hade lagat en god
(jo jag tyckte det oaf A!=)) chokladmoussecheesecake någe... men när A tog fram den så sa hon någe om att den blivit lite misslyckad..men då tyckte vi alla att den ser ju god ut,så får väl hoppas den smakar lika gott! och sen när vi tagit varsin bit,och J stoppat ett par bitar i munnen utbrister hon "Den ser godare ut än den är!" hahaha gullungar! men som sagt A,den var god:D kommer gärna igen och äter det.

Idag ha jag varit på bröllopsmässa med Elsa...undrar när vi ska gifta oss P och jag:) men bra att få lite tips och ideer och planera och fundera osv! alltid kul...så har ni någe bra,dela gärna av er!

sen fick jag och döttrarna T&C middag hos mamma&pappa,mums lax,tack! och när vi kom hem gick vi direkt till frickers...och efter det blev vi bjudna (läs:bjöd in oss) på plättar hos M med familj i kvarnbo,tack! :)

och nu sover töserna,så jag ska fixa kvällsmacka och sen se på tv......Peter är och spelar med några vänner ikväll..imorgon är jag sugen på att elda ris och grilla korv och pinnbröd m.m.!


sov gott alla! kram!

2 kommentarer:

Maarit sa...

prima loppisfynd! o tack själv för sällskapet ikväll =)

Alexandra sa...

haha, ja! Barn är helt underbara alltså =) ni får komma igen nångång. Då ska jag fixa en LYCKAD kaka, som är godare än den ser ut =)