tisdag 14 april 2009

en funderardag......

Msn:ade med en kompis tidigare idag,hennes och hennes karls släkter kommer från Karis (blandade,så ändrar i bloggen nu,för mej är Ekenäs och Karis nästan samma:) men pappa kommer från ekenäs och var enligt han "bara en sväng" i Karis..inte lätt när man ej rört sej mycket i de områdena:D) och Ingå om jag förstod det rätt, lite kul att världen är liten, morfar & mormor hade stuga där när vi var små,och hans föräldrar och bröder bodde där osv. så nu korsförhör vi våra föräldrar mfl om de känner varandra:D *återkommer* Nå iaf med detta ville jag bara skriva att världen är liten, man träffar nya människor som man tror man aldrig 'haft någe att göra med' tidigare och mittiallt kan man va släkt,eller ens släktingar känner varandra osv, inte bara på Åland:D ha en fin dag!


apropå gamla släktingar....finns många fina namn...jag kollade blommor på nätet idag...morfars mamma hette iris, väldigt fint tycker jag...och jag älskar irisblommor! vill ha massor i olika färger!

Nu ska jag klä på mej,kallt&grått idag...vårstäda lite på gården och sedan ska Corinne och jag promenera och hämta Tuwa från dagis!

Ha en underbar dag! *kram*

Inga kommentarer: