onsdag 1 april 2009

Tuwa 3 år!

Hmmm mycket sen sist.......men någolunda sammanfattat:
Helgen i Stockholm var inspirerande,härliga blommor,god mat,vuxentid m.m.
köpte några pelargonplantor (eller vad de kallas...) och frön som (...blivande någongång förhoppningsvis hehe...) svärmor och jag ska dela på,och kanske någon annan kan få några,köpte ganska mycket... och lupiner! *älskar* och vad mer då...........lite kataloger.......bröd.......sen kommer jag ej ihåg mera.
före vi åkte till mässan var vi via Täby (bild på kläder längre ner,även några köpta i Sickla). och efter mässan åkte vi till ikea en sväng,köpte gardiner,lampor m.m.




och sen kom vi hem och samlade ihop hela familjen igen:) och Tuwa fyllde 3 år 31 mars! älsklingen!
men tyvärr fick hon feber IGEN natten mot födelsedagen,så vi var till läkare idag,han skulle ringa igen om en vecka och höra hur hon mår..hoppas hoppas hoppas febern försvinnit för denna gång!! suck stackars gullungen! men iaf så är hon pigg mellan varven men skulle va intressant att veta varför hon har feber med några dagars mellanrum....nå ska testa med att hon får va på dagis några timmar imorgon...och sedan hoppas jag hon orkar ha kalas på lördag! men men det visar sej, men jag bli så ledsen när de små är sjuka,skulle gärna byta! (inte för att jag gillar att va sjuk,men ni förstår väl vad jag menar haha...) men men håller tummarna att hon piggnar i nu!
känns bra att veta att fler ha haft liknande,hoppas verkligen det är slut med detta snart så hon blir sig själv igen! (hon är så trött nu osv...men som sagt piggare mellan varven,så hoppas (som jag också skrivit redan:D) att det går ööööööööööööööööööver nu!!! ok nu är det slutskrivet om det för idag:) nu ska jag se på sex and the city eftersom P inte lyckats banda in Lost (så får se det avsnittet hos S&C istället om någon dag!) Joooo vi sk skaffa iptv eller vad det heter snart:D

Nå iallafall idag ha vi varit ute lite(döttrarna och jag),frisk luft är bra. såg en nässelfjäril,plocka tussilago och fikade på lilla altanen! hoppas detta fortsätter! härligt väder,skönt med vår!
nu ska jag lägga in lite bilder från de senaste dagarna...sedan ska jag se på "halv åtta hos mig". och sedan fika hos Janice!(uppdaterat senare på kvällen:fika imorgon istället:D) bloggar mer en annan gång! sköt om er! kommentera gärna:) kram! god natt och dröm vackra drömmar!!!



4 kommentarer:

mari sa...

mycket fina shoppingfynd! :) ni ha fått så fint kök också! även om jag inte skulle ha blomtapet i köket, men hos er funkar det! ;D nu väntar jag på vinkväll! kram

Alexandra sa...

GRATTIS Tuwa i efterskott! Hoppas lillskruttan blir frisk. Vet att Robin hade så där en gång oxå. Feber och sen gick den över och så kom den igen. Jag tror inte det är någon fara men det är ju inte kul. kramar

Emilia sa...

mari: jo vinkväll snart!:) snart kan man sitta ute under ett myggnär också:D jo jag är lite blommig:)

alexandra:ska hoppas det går över,hon är inte alls sej själv,så trött osv,men inte så konstigt kanske...men håller tummarna att det ger sej och inte är någe allvarligare! känns bra att veta att fler ha haft liknade iaf även om det ej är så kul för någon! kram!

Miina sa...

Nå nu har jag oxå skaffat google inlogg och kan kommentera.

Grattis i efterskott till Tuwa!

Tack för besöket idag trots att det blev kort och att jag smet iväg så där! :)