fredag 27 november 2009

Go´kväll! Idag har det varit en trevlig dag! 'Jobbade' på Tuwas dagis några timmar på förmiddagen,blev mer inställd på att det är det yrke jag vill ha.
(måste dock antingen träna några muskler så min rygg/höft blir bättre eller knapra piller,men i vilket yrke är en ond rygg bra lixom,nämen det är lite jobbigt även om det funkar...men vem vill ha ont...?nåja.)
Barnen va så snälla och det är så kul att pyssla,va ute,läsa sagor,mysa...barn är underbara! (visst,sen gillar jag ej snor och kräk och bajs på varken mina eller andras barn=))
men iaf! härligt dagis,barnen verkar trygga och lugna (oftast) =) så ni 'dagistanter' är så duktiga!=) och barnen tyckte lixom det va ok att någon konstig kvinna kom och va med dem några timmar,gosisar=) jo det är nog det jag vill syssla med i mitt liv,barnen,framtiden.
sedan åkte T och jag hem...bytte lite kläder,packade en liten 'sköt'väska/handväska..sedan gick vi till en kompis och hennes 3 döttrar! *trevligt* (vi möttes vid butiken och gick tillsammans hem till dem) fick fika och vi mammor pratade om allt möjligt och alla 5 flickor lekte så bra och ganska lugnt =) sötploppar. sedan gick jag och mina döttrar hem och värmde lax och koka potatis till middag *mums* (vi fick skjuts från bytiken av P,tack!!) och sedan läste vi lite sagor och lekte med dockor m.m. och så natta jag mina älsklingar! (P kom nyss hem!) och nu ha jag ätit kvällsmat..............så jäkla intressant blogg=) men du behöver ju ej läsa=)
men iaf nu ska jag slötitta på något på tv...kan det ej komma något mer spännande program på helgerna???? alltid sååå trist.............t.o.m mammas pojkar tuttfian är bättre....så då förstår ni vad jag tycker om helg-tvn...men kom gärna med tips om det kommer något bra=)

whatever......................imorgon ska jag och flickorna åka med M på lillajulsmarknad (p jobbar..) sen ska vi äta middag i Nääs...men före det ska ju C sova och T och jag julpyntar säkert mer här hemma och städar lite...och på söndag ska T på kalas och jag på inredningsparty,sen har jag (enjo)spa-party på kvällen...sen va den helgen slut:( Vad ska Du göra i helgen??
nå,Önskar alla en jättefin helg! och hoppas vädret är lika härligt imorgon som det varit idag! *kram*

Inga kommentarer: