söndag 20 september 2009

Igår var då T och jag till Stockholm,vi hade jättekul! vi shoppade,köpte plommon&jordgubbar på Hötorget,hade velat köpa blommor men kunde ej släpa med dem hem isf,men nästa gång:) och så träffade vi båda mina mostrar,inte länge,men ändå kul att träffa dem! och så åkte vi då bil,båt,tunnelbana och buss! spännande:)
vi köpte: klänning åt T&C (till tex jul) T ville ha en lila och C fick en rosa, de är i nästan samma stil som en J har som jag hoppas hon kan ha på jul m.m. finfina töser:) och så köpte vi lite på Lagerhaus,tex krokar till mitt och P´s sovrums-dörr...ska ta bild på dem och de till badrummet,fina och praktiska...tvål-flaska (alltså en sån man kan fylla på....matchande till tandborst-muggen=)) hmmmm vad mer då..........en väska såklart! bild kommer senare på den med! *finfin* ska även fotografera (imorgon) ljuslyktan från indiska jag köpte! har hängt upp de 3 större i vardagsrummet idag! och så köpte jag en glas-skål där. och på Åhléns köpte jag 2 muggar åt E............................och lite små pyssel köpte vi, mobilsmycke i form av en muffins.....klistermärken,stoor klubba åt T...badskum (ska köpa badkar förhoppningsvis ganska snart!) T köpte en sjal...blommig,släktas på mamma:) Ah just ja en pjamas köpte jag åt T också,en hallonröd med barba-familjen på! (hon hade en ljusblå barba-body när hon va liten,de är så härliga kulörer!) sen var det nog ej något mer tror jag som vi köpte=) men som sagt en fin dag hade vi! åker gärna med gull-T igen,och C när hon ej behöver sova på dagarna:D nämen är kul att åka hela familjen och bli över natten med!
C ha ej sovit idag,så humöret va ej jättekul=) men det gick ändå bra med en trött familj idag! skördemarknad m.m. köpte honung och räkor...Flickorna red häst...C för första gången i sitt liv,men hon gillade det med=) gullungar! och så åt vi äppel,soppa och abborre! och träffa många bekanta *kul!* när vi kommit hem så lagade P kött och pommes till middag *mums* edan städade jag lite hemme medans de andra gick ut en stund....sedan åkte jag på jobb och P nattade 2 övertrötta flickor.....men som skrivet,eller skrev jag ej det....nu sover de sött,hoppas hela natten=) ha ni andra haft en kul/fin/trevlig helg då!? *kram*


Vi låtsas sova i bussen=)



Jordgubbsätning på Drottninggatan



Tunnelbana till Fridhemsplan


Corinne och Tuwa är fina och nöjda med sina klänningar *älskar*

4 kommentarer:

Matilda sa...

Fina klänningar! Har du faktiskt rum med flera ljuslyktor i ert hus? :-)
Roligt att resan gick bra, skönt när barnen blir äldre så man kan göra såna utflykter!

Anna-Maria sa...

Köpte den på kalmers.

Anonym sa...

vad fina saker du köpt till hemmet! jag vill också ha en massa nytt, men det får vänta ett tag. i början på november ska jag dock passa på att shoppa i åbo lite. ska dit på studiebesök med jobbet:).
kram jennifer

Anonym sa...

jo helgen va kanon =) händer idag då?
designjessica