fredag 1 maj 2009

Findus!

Valborg: P jobbade på dagen igår.T var på dagis och C och jag var hemma och fixade inne&ute. U&K kom förbi en sväng,och senare på dagen några av grannarna *trevligt* på kvällen/senare på dagen kom M&M hit,vi började förbereda middagen, R&P kom när deras arbeten slutat för dagen!Tuwa va med mommo&moffa på stugan!
blev gott grillat kött,hasselbackspotatis,sås,vin,cola,sallad,fetaost m.m. till middag! *mums* sen fick vi för oss att vi sku 'stressa' iväg till någon brasa,men de flesta var nog bara ska kvar vid 19tiden..men iallafall...men det kunde vi ju låtit bli(vi hann ändå inte till någon brasa) för när P backade ut från parkeringen låg Findus under bilen (han som aldrig ligger där när bilen är igång!?!?!) så han blev säkert 'tillplattat/tryckt' av ett däck,han sprang iväg och la sej ner i diket en bit bort och hade så ont, stackars kissen!! men sen blev P hemma med han,så kom han in,(vi andra åkte iväg,men som sagt så var klockan för mycket för att se någon majbrasa,får ta det nästa år) jag hade ringt jour-veterinären som sa att vi sku avvakta att chocken lagt sej lite och ringa morgonen efter och berätta hur Findus mådde då...jag kan ju skriva att jag ej sov speciellt bra denna natt. usch man vet ju ej hur ont han har stackarn! men iaf,ringde vet. i morse igen,så P var dit med han (jag klarar ej av att åka om de säger att de måste ta bort han:(---) och då fick han lite olika mediciner och veterinären klämde och kände att inget var brutet och inga inre blödningar *så nu hoppas vi verkligen att han ska må bra snart!* han sover/vilar så hoppas det blir bra,men jag är så orolig....men men,återkommer när vi vet om han klarar sej.......återigen får den som vill tycka vad de vill...men han har funnits i våra liv många år,en del av våra liv, usch va jobbigt jag tycker det är!! och jag blir ledsen när det händer mina fina djur något....



men men för att tänka positivt och skriva om någe roligare:
middagen och sällskapet var jättebra! och sen sov M&M här! Corinne och Malvina lekte och busade på *söta*
och idag ha vi varit till staden,på 1maj-loppis...men mest skräp...kanske det bästa sålts redan innan det började...men T fick en ballongoch så åt vi glass iaf...men uj va folk att trängas med......
sedan ha vi varit hemma,röjt i trädgården...och grillade hos frickers...
En underbar vårdag har det varit!
Hoppas ni också har en fin helg! skriv gärna i gästboken!!! *kram*

1 kommentar:

mari sa...

usch fy f*n va jobbigt det med findus.. han är ju en familjemedlem och jag fattar precis vad du menar :(