tisdag 26 maj 2009

Rabarber maräng!

Idag kommer M och hennes barn hit,fika,prata,leka,njuta av sommaren!
Jag ska testa ett nytt recept med rabarber:

Rabarber maräng:
500g rabarber
2 msk strösocker
lite vatten

1½ msk strösocker
2 tsk kanel

3 äggvitor
1½ dl strösocker
mandelspån

-koka rabarbern mjuk (inte jättemjuk) med sockret och vattnet.
-häll rabarbern i en form. (smord&strödd)
-strö över socker och kanel.
-viska äggvitorna till hårt skum,blanda sedan ner lite socker i taget.
-spritsa eller klicka ut marängen på rabarbern.
-ugnen i 175 grader tills marängen fått fin färg.



Låter mums tycker jag! jag återkommer med hur den smakade senare:)
nu sover C,jag ska spika upp en anslagstavla i hallen (så ej de små lapparna med all möjlig information,tex rabarbermaräng recept, försvinner!) och några andra tavlor...sedan vika tvätt....eller nej det är ju en dag imorgon med:) sen ska jag nog sätta mej på altanen och läsa en tidning! kanske om trädgård *drömmer*

imorgon ska jag och C till staden,ska fixa presenter åt Matilda,Pernilla och lillgos Alfred! och en massa andra ärenden. till puneh Oriental m.m.!

Hoppas ni har en underbar dag! det har vi!
(även om den kunde börjat bättre,men ibland vet ni att det ska nåjsas och allt göras till problem och allt är vårt,P´s och mitt, fel...men men som sagt de flesta vet vad jag menar...skönt att det ej är bara oss det nåjsas med...)

men men det är som vanligt:) sköt om er vänner,tack för att ni finns! *kram*

Inga kommentarer: