tisdag 19 maj 2009

Trädgårdsbilder!

Ampel vid dörren:


Jag vet ej vad dessa är men det visar sej:) kan vara någon lilja av något slag....


Syren,dålig bild sorry.


Bambun växer igen:


Rosenhallon också:


Lixom vallmo *härligt*


Denna, som jag ej minns namnet på, fick jag av moster Bella när vi flyttat till huset,den trivs bra! och fin är den med lila blommor!


Jag längtar så tills Irisarna börjar blomma!


Läckra tulpaner:


En färgglad blandning av tulpaner:)


Dessa är också otroligt vackra,marktäckare, grävde upp några "tuvor" hos Matilda för något år sedan!



Det växer så det knakar i trädgården! *underbart* Liljekonvaljernas blad ha kommit upp för några dagar sedan,så nu väntar jag på de vackra blommorna!

Vitsippor i mängder och bland dem harsyreblommor *fina* och några andra snå blommor,som är lila,måste slå upp vad de kan heta. och så maskrosor i mängder då:D fina de med! jag laga kransar åt Tuwa och grannpojkarna i förrgår!
Lupinerna växer också *bild kommer när blommorna slagit ut*
alla träd ha fått härliga gröna (vad annars?) löv! ojoj så fint det är denna årstid! *älskar*

Nu sover Corinne och Tuwa är på dagis...jag ska fixa lunch åt mig...sedan städa lite,diska,tvätta m.m. ha en fin dag alla! *kram*

Inga kommentarer: