söndag 10 maj 2009

Morsdag!

hmmmmmmmmmm måste ut och mäta altanen imorgon.....80 kvadrat låtermycket jo.............återkommer:)

Igår hade jag och Alexandra vin/tjej/öl-kväll hos Alexandra:) vi lagade pastasallad *mums* och sen kom 10(?) tjej-kompisar dit *jättetrevligt och roligt!*
vad ska man säga istället för 'tjejer' det passar ej helt tycker jag.....men väninnor vet jag ej heller....kvinnor då.................*trött* (:

imorse vid 9.00 väcktes jag av en söt Tuwa som kom in i rummet och skrek "kuckelikuuu klockan är sjuuuu!!!" *gullungen* och så gav hon mej ett paket och ett fint kort som hon lagat! fick ett halsband! *älsklingstuwan*



vid 2 tiden ungefär gick jag och flickorna över till Frickers,jag laga pannacotta med fruktsallad (jordgubbar,kiwi & banan) *mums* med vaniljstång från Guadalupe (om det stavas så?) som jag fick av mosterM! det var grillat kött till middag och potatisklyftor och grönsaker i ugn *mmmmmmmmmmm* och sås och sallad till *mer muuuuuuuuums* :)
men tror C är i någon 'utvecklingsfas' nu (skyller på det eller tänderna:)) för det ska gnällas 80% av dagarna *suck* men men det går över,därimellan är hon ju hur underbar som helst:)!!! inte lätt att tex inte kunna prata m.m.
nå iallafall:efter middagen så tog P,jag & flickorna en promenad,härligt med grönska och blommor! och sol och regn! såg regnbåge:


Omöjligt att ta kort när döttrarna dansar:D


Och när vi kom hem så ropa P att jag sku komma och titta,då spran döttrarna omkring på gräsmattan utan mössor i störtregnt...OjOj.... :)


Busungar,och buspappan!


Nehe nu ska jag rota fram någe gott ur skafferiet...sedan kramas lite med P i soffan innan sovdax.
sköt om er och hoppas alla mammor (och andra:D) haft en fin morsdag!!!

Och jag har ju såklart en härlig underbar duktig snäll omtänksam mamma!!!
som dessutom sprang Helsinki city run! *stolt*

Och: Jag kan ej med ord beskriva hur lycklig jag är som har så underbara barn! älskar er så mycket! har en så fin familj och så härliga vänner! <3<3<3

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Jag fick 2 fina halsband idag =) ja, ungar är väl för underbara!!! kram

Miina sa...

Snygg anslagstavla! Ses snart!